reede, 20. november 2009

Kondiaurul looklev jalgratas!

Uus ja popp trenni- ning lõbusõidumasin trikke on nagu liikuv trenažöör: ehkki jalgratta moodi, on selle ainsaks edasiviivaks jõuks sinu enda kondimootor.

Lookleme edasi: Trikke’i-sõiduks sobivad kõige paremini laiad jalgrattateed.

Need masinad on tõesti veidrad! Aga põue poeb ka väike hirm, sest imeriistad on palju suuremad, kui pildi pealt paistis!

Ratas liigub edasi slaalomi põhimõttel küljelt küljele loogeldes. Looklema peab sõitja ratta aga ise panema! Ja vot see on trikikas, aga harjutamine pidavat ju teadupärast meistriks tegema.

Kukun? Ei kuku!
Lükkan jalaga natuke hoogu ja astun ka teise jalaga ratta peale. Tunnetust ei mingit, seisan nagu kivistunud jalgadega! Paraku, oh paraku, kipub ratta hoog sedasi raugema ja sujuvast sõidust pole juttugi.
Proovime uuesti. Selleks, et ratas sujuvalt liikuma saada, tuleb alguses ühe jalaga kogu aeg hoogu lükata nagu tõukerattaga. Kui hea kiirus käes, võib teise jala ka rattale tõsta ja mööda teed looklema hakata.

Seda on kõige lihtsam teha, asetades keha raskust ühelt jalalt teisele. Kõverda ühte jalga põlvest ja samal ajal keera lenkstangi suunas, kuhu jalga kõverdad, õpetab spetsialist. Lihtne öelda, raske teha: kuna trikke läheb korralikult kallutades üsna kreeni, tekib vahepeal täitsa reaalne külilikukkumise tunne. Seda ei juhtu, kui peale seda lükkad hoogu teise jalaga.
Algajad teevad sageli selle vea, et kipuvad lenksuga vehkima. See ei aita aga kuidagi edasi, targem on end sujuvalt liigutada.
Lõpuks hakkab sõit jumet võtma, maha prantsatamise tunne mind enam ei valda ja hirm suure hoo pealt end lõhki kukkuda osutub täiesti põhjendamatuks.
Soovitav esimest korda rattale hüppamiseks valida tasase jalgrattatee, sest harjutada ja sõita on ikka tunduvalt parem, kui jagub ruumi laveerida ja mõni agar rullitaja sul tee peal ees ei ole. Laial teel saab algaja ka parema hoo sisse ega pea nii kõvasti punnitama.

Viska trenažöör nurka
Velotrenažööril väntajad võivad suveks südamerahuga õue kolida, sest trikke annab täpselt sama treeningukoormuse. Sellel rattal liikumiseks pead kasutama väga erinevaid lihasgruppe, alustades tuharalihastest ja lõpetades kätega. Mõistagi treenid hoogu lükates jalalihaseid ja kõhulihased saavad vatti, kuna pead hoidma tasakaalu.
Teadlased on uurinud trikke’i efektiivsust ja leidnud, et tund aega sõitu kiirusega 15 kilomeetrit tunnis kulutab 500 kilokalorit ehk ühe suure hamburgeri jagu.

Tahan ka!
Trikke’e on erinevates suurustes: väiksemad lastele, keskmised ja suured. Nende hinnad algavad 2100 kroonist ja küündivad 7200 kroonini. Enne ratta ostmist soovitame siiski proovida, kas saad sellega hakkama ja kas see meeldib. Kuigi võtab trikke’iga sõitmise selgeks õppimine aega kuni 15 minutit ja vilumus peaks tekkima paari päevaga, võib mõni sellega siiski jänni jääda. Selleks et oma võimed selgeks teha, on mõistlik trikke kõigepealt laenutada.